Tipps för VOLYM

Jag har aldrig haft problem att få volym i mitt hår.
jag har egentligen jätte lockigt hår (barbie-korkskruvar)
och pga det blir mitt hår välldigt tjockt och fluffigt, eller hur man ska förklara det.
nuförtiden försöker jag att platta mitt hår så ofta jag orkar.
för att få volym i håret brukar jag TUPERA det.

tupera håret: det är jätte lätt! allt man behöver är en kam och lite hårsprey
(man kan hoppa över hårspreyen om man vill)
håret måste vara helt torrt.
man tar en bit hår, sedan "kammar" man håret från tipparna och in mot hårbotten.
OBS. tupera försiktigt och slit inte för hårt med kammen efterssom tupering kan slita på håret!


volympulver: förut (innan jag skaffade löshåret) använde jag OSIS+ dust it volympulver.
det är en produkt som jag rekomenderar till alla som INTE har löshår.
det är också jätte lätt att använda. håret måste vara helt torrt.
 man lyfter ut en hårslinga på samma sätt som när man tuperar.
sedan häller man försiktigt lite volympulver mot hårbotten UNDER hårslingan.
var noga med att hälla volympulvret UNDER hårslingan och inte över. efterssom det blir
lite lite matt, grått av pulvret. sedan lägger du ner hårslingan och gnuggar lite på den.
som att du masserar in pulvret/kliar dig i håret.
håret "sväller upp" och du får mer och mer volym ju mer du gnuggar! ;D
Osis+ dust it volympulver finns att köpa på alla frisörsalonger till ett varierande pris.
men det brukar kosta 129kr på dom flesta internetsidor men man får räkna med att
betala 50kr mer hos en frisör. finns säkert att hitta billigare på någon hemsida! :D
 produkten räcker ganska länge.
♥Osis+ dust it volympulver kommer från schwarzkopf professional♥
 

efterssom Osis+ dust it ger en lite matt-grå yta i hårbotten så föredrar jag
bed head's volympulver som heter Sugar Dust. och jaa...det är socker! ;O
man får mycket bättre volym än Osis+ dust it (tycker jag)
och man får inte dedär som ser ut som damm i hårbotten.
det smälter in lixom.
så mitt slutgiltiga tipps är:
tuppera + sugar dust

märket heter TIGI Bed Head och produkten heter Sugar Dust
vet inte priset på produkten efterssom det inte var jag som betalade :P
men jag tror inte den kostar mer än 200kr. TIGI har ganska dyra produkter.
produkten (volympulvret) finns att köpa hos alla frisörsalonger som säljer produkter från märket TIGI


OBS!  använd INTE volympulver om du har löshår.
(gäller ej clip on)


Kommentarer
Postat av: sophey

sv: ja, den är svullen och varig :/

2011-11-06 @ 13:21:45
URL: http://sophhhiesmode.blogg.se/
Postat av: sophey

nä, jag vet faktiskt inte blev bara så :/ men kolla mitt nya inlägg så får du se bilder på hur fingret ser ut :)

2011-11-06 @ 13:47:22
URL: http://sophhhiesmode.blogg.se/
Postat av: sophey

haha, okej ^^ jag vågar inte för jag vill inte att det ska bli värre

2011-11-06 @ 13:59:42
URL: http://sophhhiesmode.blogg.se/
Postat av: michelle

Sv: Du får ta en av mina "wavebilder" Men bara om DU skriver att de är från moofies.blogg.se, ok? <3

2011-11-06 @ 15:15:38
URL: http://moofies.blogg.se/
Postat av: Isabelle :]

Har du gjort din design själv? :)

2011-11-06 @ 17:29:55
URL: http://isaloll.blogg.se/
Postat av: saga

Vilka bra tipps! :D

2011-11-12 @ 18:45:05
Postat av: saga

Vilka bra tipps! :D

2011-11-12 @ 18:45:30
Postat av: saga

Vilka bra tipps! :D

2011-11-12 @ 18:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0