Kinesiskt te (finns även på tehörnan)

idag var jag på stan och köpte två födelsedagspresenter och en julklapp till mamma! ;D
hon fyller år i morron och ska få två riktigt fina saker av mig, kostade sjukt mke så nu är jag pank resten av månaden. köpte upp allt jag hade kvar på kortet HAHA! känner mig så sjukt snäll  :)

iaf så passade jag på att kika in på tehörnan som ligger i kungspassagen.
såg att dom hade samma kinesiska teblomma som jag har hemma (fast min är köpt i kina)
så jag köpte en på tehörnan för att se om dom smakade olika eller var exagt samma, och det var ugefär samma förutom att man fick en fin burk när man köpte dom i kina. och i kina kostar en burk ca 100kr och på tehörnan kostar EN blomma 10kr. men ändå värt ju för det är ett jätte gott te och man kan använda EN blomma till ca 3 koppar te :) OCH förutom att det är jätte gott, så är det ett fint te, efterssom det blir som en liten näckros i glaset/koppen efter ett tag. så det är en kul sak att bjuda på när man har gäster, eller ge bort i present eller julklapp!
JULKLAPPSTIPPS TILL DEN SOM GILLAR TE







JULLAPPSTIPPS!
10kr styck på tehörnan i kungspassagen umeå!
jätte gott te som blir till en blomma när det hamnar i varmt vatten


Kommentarer
Postat av: PEETRA

Åh gud det ser ju nästan ut som en läskig spindel när det hamnat i vattnet, skulle jag aldrig våga dricka, haha!



- Ja det förstår jag väl att det blir den kalla sidan, haha ;D Men varför skulle man vilka sova på en kall kudde? En varm är ju mycket gosigare :D

- Hej! Ikväll sitter jag i soffan med datorn i knät :) du då? :)

Hoppas du haft en bra helg! kram

2011-11-20 @ 21:32:48
URL: http://petralovisaeriksson.blogg.se/
Postat av: PEETRA

- Haha jaså, ja då kan det ju blir lite klurigt att ta kort ;D

På golvet? Kan det vara bekvämt det? :o

Näe minns när jag gick i skolan, det var inte så skoj med måndag och starten på veckan :/

Kram på dig

2011-11-20 @ 23:10:30
URL: http://petralovisaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0